Zoek & boek direct uw vakantie

Veelgestelde vragen

Wat zijn de aankomsttijden?

De aankomsttijden zijn vanaf 15:00 tot 17:00 uur. Wanneer u eerder wilt aankomen kunt u op basis van beschikbaarheid een vroege check-in boeken. Indien u later dan 17:00 uur verwacht aan te komen, neemt u dan contact op met de receptie. Wij kunnen dan de sleutel van uw vakantiewoning in een kluisje voor u klaarleggen. De receptie is bereikbaar via 043 – 455 22 22 of per e-mail info@mechelerhof.nl

Wordt er bij aankomst een borgsom gevraagd?

Er wordt voor uw verblijf in een vakantiewoning geen borgsom gevraagd. Wel vragen wij u een handtekening te zetten onder een formulier voor eenmalige incasso ten bedrage van € 150,- indien er onverhoopt toch nog iets in rekening te brengen is. In dat geval kunnen wij dat met een eenmalige incasso verrekenen. Buitenplaats de Mechelerhof gaat ervan uit dat u uw vakantiewoning na uw verblijf weer netjes achterlaat.

Is er standaard een kinderbedje, -stoel of -box aanwezig?

In uw vakantiewoning is niet standaard kindermeubilair aanwezig. U kunt een kinderbed inclusief bedlinnen of kinderstoel bijboeken. Indien u gebruik wenst te maken van een traphekje dan is het mogelijk die in bruikleen op te halen bij de receptie.

Zijn er rookvrije accommodaties beschikbaar?

Al onze woningen zijn rookvrij.

Is het mogelijk om bij de vakantiewoning te parkeren?

Buitenplaats de Mecherhof is een autoluw park. Bij aankomst en vertrek kunt u uw auto bij de hoeve parkeren om uw bagage te laden of te lossen. Bij elke hoeve staan er bagagewagentjes waarmee u uw bagage naar de woning kunt brengen. Daarna kunt u uw auto parkeren op de centrale parkeerplaats. Voor mindervalide gasten bestaat er een mogelijkheid om in de nabijheid van de vakantiewoning te parkeren. U dient hiervoor een speciale parkeerkaart te vragen bij de receptie. Alle andere voertuigen dienen op de centrale parkeerplaats te worden gezet.

Is er een wasserette aanwezig op het park?

Tijdens uw verblijf op Buitenplaats De Mechelerhof kunt u dagelijks van 9.00 uur tot 21.00 uur gebruikmaken van de wasserette. De wasserette vindt u, wanneer u voor de receptie staat, aan de linkerkant direct naast de receptie. Er is zowel een was- als een droogmachine aanwezig. Munten voor de machines kunt u bij de receptie kopen. Het waspoeder staat voor u klaar bij de wasmachine.

Zijn er vakantiewoningen geschikt voor mindervaliden?

Er zijn geen specifieke vakantiewoningen ingericht voor mindervaliden. Er zijn wel diverse vakantiewoningen met uitsluitend een begane grond. U kunt deze selecteren tijdens het boeken (kies voor gelijkvloers). Informeert u verder bij onze receptie naar de mogelijkheden. Wij leveren graag maatwerk om uw verblijf te veraangenamen.

Ik wil graag visite ontvangen tijdens mijn verblijf, is dat mogelijk?

Uw visite is van harte welkom op Buitenplaats de Mechelerhof. Indien uw gasten blijven overnachten, wilt u hen dan voor sluitingstijd van de receptie aanmelden. Uw gasten betalen de overheidsheffingen en het bedlinnenpakket.

Is er een Nespresso of gewoon koffiezetapparaat aanwezig?

U zet uw kopje koffie met een gewoon koffiezetapaaraat. Denkt u aan uw koffiefilterzakjes. Deze zijn uiteraard ook bij de receptie te koop. De premium vakantiewoningen zijn extra voorzien van een Nespresso of Lavazza apparaat. De cupjes hiervoor zijn bij de receptie verkrijgbaar.

Is er een internetverbinding op het park beschikbaar?

Er is voor parkgasten een wifi-verbinding beschikbaar. Deze is kosteloos te gebruiken, maar niet altijd geschikt voor het up- en downloaden van heel grote bestanden, films of grote foto's als er veel gasten op ons vakantiepark aanwezig zijn. Probeer hier rekening mee te houden, dan kunnen we allemaal genieten van een goede verbinding.

Zijn huisdieren toegestaan in de vakantiewoningen?

In de omgeving van Buitenplaats de Mechelerhof kunt u heerlijk met uw hond wandelen. We begrijpen het daarom ook indien u uw huisdier wilt meenemen op vakantie in Zuid-Limburg. In een aantal vakantiewoningen zijn huisdieren toegestaan. De overige woningen zijn huisdiervrij. De kosten zijn € 6,50 per huisdier per nacht (€ 7,- vanaf 01-01-2024). Wanneer er een huisdier wordt meegenomen, geldt er ook een schoonmaaktoeslag van € 11,- per accommodatie (€ 14,- vanaf 01-01-2024). 

Is er een vaatwasser en/of combimagnetron aanwezig in de vakantiewoningen?

In alle vakantiewoningen is zowel een vaatwasser als een combimagnetron aanwezig. U ontvangt 2 vaatwastabletten bij aankomst in uw vakantiewoning.

Wat zijn de vertrektijden?

Op de vertrekdag dient u uw vakantiewoning om uiterlijk 10:00 uur te verlaten en de sleutel bij de receptie in te leveren. Wilt u toch nog iets langer blijven of pas aan het einde van de dag vertrekken? Informeer bij de receptie naar de mogelijkheden voor een late check-out (vertrek voor 12:00 uur) of een Lazy (Sun)day (vertrek voor 17:00 uur).

Hoe moet ik de accommodatie achterlaten bij vertrek?

U dient uw vakantiewoning bezemschoon achter te laten, het vuilnis weg te brengen, de afwas te doen, bedden af te halen en het beddengoed in de hal neer te leggen, koelkast uit te ruimen, uit te schakelen en open te laten staan en het (tuin)meubilair weer op de juiste plaats te zetten.

Wanneer moet ik de factuur betalen?

U dient 2 weken na boeking een aanbetaling van 50% te doen. De resterende 50% dient 4 weken voor aankomst per bank voldaan te worden. Indien u binnen 2 weken voor aankomst heeft geboekt dient u het reserveringsbedrag in één keer te voldoen. In uw reserveringsbevestiging staat een betaallink.

Ontvang ik een betalingsbewijs?

U ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer uw betaling bij ons binnen is gekomen. Wanneer u via de betaallink in de reserveringsbevestiging betaalt ontvangt u deze e-mail binnen een uur. Wanneer u via een bankoverschrijving betaalt ontvangt u de betalingsbevestiging binnen 2 werkdagen.

Wat moet ik bij betaling vermelden?

In uw reserveringsbevestiging staat een betaallink, het eenvoudigst is om deze link te gebruiken. Wanneer u via een overschrijving het verschuldigde bedrag aan ons overmaakt graag het kenmerk vermelden dat in de reserveringsbevestiging is vermeld. U vindt dit kenmerk onder de betaallink.

Kan ik zelf mijn boeking beheren?

In uw reserveringsbevestiging ontvangt u een link naar mijn.mechelerhof.nl. Hier kunt u uw boeking inzien, uw betalingen doen en bijvoorbeeld artikelen bijboeken of het aantal personen wijzigen.

Kan ik reserveren met voorkeur voor een bepaalde vakantiewoning?

U kunt in het boekingsproces via de parkplattegrond eventueel zelf een vakantiewoningnummer kiezen. Hiervoor betaalt u € 25,00 voorkeurskosten. Buitenplaats de Mechelerhof behoudt zich het recht voor een vergelijkbare accommodatie aan te bieden indien zich een ernstige storing of calamiteit voordoet waardoor de gewenste vakantiewoning niet beschikbaar is. Uiteraard krijgt in een dergelijk geval de voorkeurskosten teruggestort.

Is het mogelijk een optie te nemen op een reservering?

Het is mogelijk om een optie te nemen op een reservering. De termijn van optie is afhankelijk van de aankomstdatum en is maximaal 7 dagen. Wij vragen u binnen de afgesproken termijn of binnen maximaal 7 dagen de optie definitief te maken of te annuleren. Na 7 dagen wordt uw optie automatisch omgezet in een definitieve boeking. Bij lastminuteboekingen, d.w.z. 14 dagen voor een aankomstdatum, zijn optieboekingen niet mogelijk.

Ik heb nog geen bevestiging ontvangen, wat moet ik doen?

Indien u na het maken van een online boeking binnen 24 uur na het boeken geen bevestiging per e-mail heeft ontvangen, dan vragen wij u vriendelijk dit telefonisch of per e-mail kenbaar te maken. Wij zullen dan alsnog zorgdragen voor de verzending van uw bevestiging. Kijkt u vooraf altijd even voor de zekerheid in uw SPAM-box. Incidenteel zetten e-mailprogramma's een bevestiging in de SPAM.

Als u telefonisch heeft geboekt, en u heeft na reservering geen bevestiging per e-mail of post ontvangen, vragen wij u vriendelijk dit telefonisch of per e-mail kenbaar te maken. Wij zullen dan alsnog zorgdragen voor de verzending van uw bevestiging.

Hoe kan ik mijn reservering annuleren?

Indien u rechtstreeks via Buitenplaats de Mechelerhof heeft gereserveerd (online, telefonisch of per e-mail) kunt u alleen schriftelijk annuleren. U kunt dit bijvoorbeeld doen via onze contactpagina. Vermeldt altijd het boekingsnummer.

Bij annulering betaalt u een vergoeding aan Buitenplaats de Mechelerhof. Deze bedraagt:

  • bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15 % van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50 % van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75 % van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90 % van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100 % van de overeengekomen prijs.

Voor de annuleringsvoorwaarden verwijzen wij tevens naar de algemene voorwaarden. Heeft u via een extern boekingskanaal of reisbureau geboekt dan dient u daar uw verblijf te annuleren.

Kan ik mijn vakantie nog wijzigen na het boeken?

U kunt uw reservering wijzigen tot 28 dagen voor uw aankomstdatum. Er moet dan wel een ander verblijf beschikbaar zijn, de nieuwe verblijfsperiode dient in hetzelfde jaar te zijn en de huursom van uw boeking blijft gelijk of wordt hoger. Wanneer de gewijzigde boeking duurder wordt dan betaalt u het verschil bij.